Delhaize

Profile
Marc Van den Steen helpt leidinggevenden in KMO en corporate ondernemingen bij strategische besluitvorming en in het omgaan met verandering. Als leidinggevende word je geconfronteerd met voortdurende verandering die vraagt om doordachte beslissingen. Vanuit zijn jarenlange ervaring kan Marc Van den Steen je hierin optimaal ondersteunen.

Marc is een expert in veranderingsmanagement en klantendiensten. Hij heeft 20 jaar internationale managementervaring als EAME Director Reservations Sales voor Sheraton Hotels. Binnen Sheraton verenigde hij de Europese en Midden-Oosten reserveringskantoren in een centraal kantoor in Cork, Ierland. Het kantoor groeide in de loop der jaren uit van 50 tot 450 medewerkers.

Met die expertise in het herstructureren van klantendiensten ging Marc nadien aan de slag bij onder andere Leisureplanet, Allienté en Amadeus.  

Aansluitend was Marc vier jaar actief in executive development bij het Zweedse management instituut IFL. Marc bracht de Scandinavische expertise in ervaringsgericht leren over naar Belgïe. 

Zo ontwikkelde Marc een aanbod rond Creative Problem Solving. Hij leidt sinds 2003 een denktank voor corporate executives van verschillende internationale bedrijven zoals Philips, DSM, Daikin Europe, Rockwell Automation, Bombardier en First Data Corporation.

Die oorspronkelijke groep van 2003 komt tot 2030 driemaal per jaar samen met een mix van diehards, zoals Indaver en Philips, en nieuwe leden. Marc startte met een tweede groep in 2016 waarin KMO zaakvoerders, ondernemers en topambtenaren elkaars uitdagingen te lijf gaan. Deze tweede groep heeft een focus op de Belgische markt

Je staat voor een moeilijke keuze? Volg het voorbeeld van Philips, RealDolmen en Delhaize en leg je uitdaging voor aan een ubeon Creative Problem Solving denkgroep.  

In zo een groep krijg je verfrissende inzichten van ervaren  collega´s uit totaal andere sectoren. Je overstijgt je tunnelvisie en je keert terug naar huis met advies waarmee je meteen aan de slag kan.