Image
ubeon-background-gradient-1920x1080.svg
Event
Learn how to approach a negotiation in a constructive way and to strive for a compromise and a situation that suits both parties.  




 

 
Event
Do you want clarity on where your clients' needs lie? Do you want to coach in an easy and accessible way? With this sales coaching workshop you will learn how to conduct sales conversations in a natural way.  




 
Event
On Friday, May 7, 2021 RESET, ubeon is launching a virtual congress 'RESET'. About ten experts will each give a 20-minute presentation on how to efficiently deal with the new online environment and with change. Because of the pandemic, we were all dropped into an online environment. Try it, working online, especially if you did it little or never before. Our work environments have completely changed. We are moving towards a future with a constantly changing mix of live and virtual work - the new normal.

At ubeon, we quickly noticed that many were missing out on great online opportunities. We shared tips with each other and were able to get started with more self-confidence.  What we learned along the way we would like to share with you.

Learn from our experts, network with them and with the other participants and also share your experiences and ideas.

Discover all speakers and register soon!
Program
Gespannen hield ik mijn mailbox in de gaten...  

 
Program
Een organisatie communiceert met verschillende groepen namelijk met haar werknemers, klanten, omwonenden, enz. Wat leer je tijdens deze opleiding?

In deze opleiding leer je de communicatiestrategie van je bedrijf te plannen, tactisch in te vullen en te initiëren.

Je herkent de communicatienoden van jouw bedrijf en vertaalt deze in een concreet communicatieplan.


Wat kan jouw bedrijf bereiken met doeltreffende communicatie?
Hoe communiceert jouw bedrijf met derden?
Welke beslissingen zijn cruciaal in het communicatieproces?
Welke mogelijke communicatiestrategieën bestaan er?
Hoe baken je de verschillende doelgroepen af?
Welke doelgroepen krijgen prioriteit?
Welke acties onderneem je en wanneer?
Welk budget heb je nodig?
Hoe integreer je diverse acties in een globaal communicatieplan?


 
Program
Nieuwe producten en diensten lanceren is complexer dan ooit Wat leer je in deze opleiding? 

Samen vertrekken we van een lege go-to-market-kapstok, die we in één dag en stap-voor-stap ‘aankleden’. Talrijke voorbeelden uit de praktijk illustreren het geheel.

U krijgt de mogelijkheid om uw project continu interactief in de groep te plaatsen.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden en hyperconcrete tips leer je:


hoe je een boeiend verhaal schrijft rond uw nieuw product of dienst
hoe je kunt spelen met prijzen, kortingen en promoties
de kracht van doelgroepsegmentatie en hoe je de echte behoeften kunt ontdekken
hoe je rond onderscheidende voordelen communiceert
welke online marketingacties werken voor uw project en welke niet
hoe je uw netwerk inschakelt bij de go-to-market
het belang van de juiste timing en consistente communicatie


 
Program
Zet je je eerste stappen in een marketingfunctie? Krijg je regelmatig te maken met één of ander aspect van marketing? Wat leer je in deze opleiding?


       je krijgt aandacht voor het belang en de noodzaak van marketing.
       je krijgt inzicht in de denkwereld en het jargon van de marketingmix.
       je leert denken in klantvoordelen i.p.v. in productvoordelen.
       je verwerft inzicht in de meest gebruikte modellen die marketeers inzetten.
       je verwerft inzicht in marktanalyse en marktsegmentatie.
       je weet wat het afnemersgedrag in consumermarkets en industrial markets inhoudt.
       je leert hoe je een SWOT-analyse uitvoert.
       je krijgt inzicht in de basis van marketingstrategieën.
       je kent de te maken keuzes inzake product- en merkenbeleid.
       je ervaart hoe het prijs-, distributie- en communicatiebeleid wordt opgebouwd.


 
Program
Hoe een aantrekkelijk profiel creëren als organisatie? Wat leer je in deze opleiding? 


Overzicht van de belangrijkste social networks: Twitter, LinkedIn, Facebook, Google Plus en Youtube.
Jezelf als organisatie profileren op deze kanalen.
Nieuwe talenten vinden via social media.
Interesse wekken bij potentiële klanten, medewerkers en markten.
Je klantengroep exponentieel uitbreiden en nieuwe business zoeken op (pro)actieve wijze.
Een levendig social media netwerk onderhouden onder al je medewerkers.
Maak verbindingen en versterk continue betrokkenheid op je organisatie.
Ontdek wat de valkuilen zijn en hoe je deze kan vermijden.


 
Event
Stories can take on a life of their own, especially online. How do you create impactful stories that move your business forward? Storytelling... it's as old as humanity itself, we all know born storytellers, we hang on to their every word when they tell captivating stories, stir up emotions and take us on a journey full of possibilities and inspiration.

People who 'have to' tell stories professionally today sometimes feel hampered by the online scene, the technological barrier, etc. The medium has changed; from flip-chart and personal impact to technological tools in virtual meetings. Fortunately, the principles of Storytelling have remained the same.

How do you tell stories online that make people say: "Wow! I want more of that!"

This training is meant for people who 'have to' tell online stories: communication managers, marketers, salespeople, entrepreneurs, ... but also HR managers, training managers, copywriters, trainers, coaches and consultants.

During this two-day 'Online Storytelling' training you will learn:


Build a 'hypnotic' story structure.
Employing symbolism and archetypes as landmark.
Employ subliminal storytelling techniques (foreshadowing, suggestions, etc.).
Build-in emotional triggers.
Using humor and lateral jumps to hold attention.
Making your story or stories authentically live online.
How to use technology as a support (rather than a hindrance).


The coaches; Stephan Vanhaverbeke, Koen Callaerts and Hans Demeyer are professional storytellers who have been training and coaching entrepreneurs, professionals and other coaches to tell inspiring stories since the 90s. They draw from a treasure trove of stories and storytelling techniques that they complement with techniques from NLP, conversational hypnosis, marketing, etc.

This training is given simultaneously 'live' and 'online'. The 'live' training can take place in the safest conditions while a moderator ensures that you as an online participant also fully participate.