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Profile
Marc Van den Steen helps executives in SME and corporate companies with strategic decision-making and dealing with change. As a manager you are confronted with continuous change which requires well-considered decisions. Based on his many years of experience, Marc Van den Steen can provide you with optimal support in this respect.

Marc is an expert in change management and customer services. He has 20 years of international management experience as EAME Director Reservations Sales for Sheraton Hotels. Within Sheraton he united the European and Middle East reservations offices in a central office in Cork, Ireland. The office grew from 50 to 450 employees over the years.

With this expertise in restructuring customer services, Marc went on to work for Leisureplanet, Allienté and Amadeus, among others.  

Following that, Marc spent four years in executive development at the Swedish management institute IFL. Marc transferred the Scandinavian expertise in experience-based learning to Belgium.

In this way, Marc developed an offer around Creative Problem Solving. Since 2003, he has led a think tank for corporate executives from several international companies such as Philips, DSM, Daikin Europe, Rockwell Automation, Bombardier and First Data Corporation.

That original 2003 group will meet three times a year until 2030 with a mix of diehards, such as Indaver and Philips, and new members. Marc started a second group in 2016 in which SME business leaders, entrepreneurs and top officials tackle each other's challenges. This second group has a focus on the Belgian market.

Are you facing a difficult choice? Follow the example of Philips, RealDolmen and Delhaize and present your challenge to a ubeon Creative Problem Solving think tank.  

In such a group you get refreshing insights from experienced colleagues from totally different sectors. You will transcend your tunnel vision and return home with advice that you can put to work immediately.
Profile
Marc Van den Steen aide les dirigeants de PME et d'entreprises à prendre des décisions stratégiques et à faire face au changement. Comme manager, vous êtes confronté à un changement continu qui exige des décisions réfléchies. Grâce à ses nombreuses années d'expérience, Marc Van den Steen est capable de vous assister de manière optimale.

Marc est un expert en management du changement et en services à la clientèle. Il a 20 ans d'expérience en management international comme directeur des ventes de réservations pour les hôtels Sheraton dans la région EAME. Chez Sheraton, il a réuni les bureaux de réservation d'Europe et du Moyen-Orient en un seul bureau central à Cork, en Irlande. Avec les années, le bureau est passé de 50 à 450 employés.

Grâce à cette expertise en matière de restructuration des services à la clientèle, Marc a ensuite travaillé pour Leisureplanet, Allienté et Amadeus, entre autres.  

Ensuite, Marc a passé quatre ans dans le développement exécutif à l'institut suédois de management IFL. Marc a transféré en Belgique l'expertise scandinave en matière d'apprentissage par l'expérience.

Ainsi, Marc a développé une offre autour de la Résolution Créative de Problèmes. Depuis 2003, il dirige un groupe de réflexion pour les dirigeants de diverses entreprises internationales telles que Philips, DSM, Daikin Europe, Rockwell Automation, Bombardier et First Data Corporation.

Ce groupe initial de 2003 se réunira trois fois par an jusqu'en 2030 avec un mélange de purs et durs, comme Indaver et Philips, et de nouveaux membres. En 2016, Marc a créé un deuxième groupe dans lequel des propriétaires de PME, des entrepreneurs et des hauts fonctionnaires s'attaquent aux problèmes les uns des autres. Ce deuxième groupe se concentre sur le marché belge.

Vous êtes confronté à un choix difficile ? Suivez l'exemple de Philips, RealDolmen et Delhaize et présentez votre défi à un groupe de réflexion ubeon Creative Problem Solving.  

Dans un tel groupe, vous bénéficiez d'un éclairage rafraîchissant de la part de collègues expérimentés issus de secteurs totalement différents. Vous transcenderez votre vision étroite et rentrerez chez vous avec des conseils que vous pourrez mettre en pratique immédiatement.

 

 

 
Profile
Marc Van den Steen helpt leidinggevenden in KMO en corporate ondernemingen bij strategische besluitvorming en in het omgaan met verandering. Als leidinggevende word je geconfronteerd met voortdurende verandering die vraagt om doordachte beslissingen. Vanuit zijn jarenlange ervaring kan Marc Van den Steen je hierin optimaal ondersteunen.

Marc is een expert in veranderingsmanagement en klantendiensten. Hij heeft 20 jaar internationale managementervaring als EAME Director Reservations Sales voor Sheraton Hotels. Binnen Sheraton verenigde hij de Europese en Midden-Oosten reserveringskantoren in een centraal kantoor in Cork, Ierland. Het kantoor groeide in de loop der jaren uit van 50 tot 450 medewerkers.

Met die expertise in het herstructureren van klantendiensten ging Marc nadien aan de slag bij onder andere Leisureplanet, Allienté en Amadeus.  

Aansluitend was Marc vier jaar actief in executive development bij het Zweedse management instituut IFL. Marc bracht de Scandinavische expertise in ervaringsgericht leren over naar Belgïe. 

Zo ontwikkelde Marc een aanbod rond Creative Problem Solving. Hij leidt sinds 2003 een denktank voor corporate executives van verschillende internationale bedrijven zoals Philips, DSM, Daikin Europe, Rockwell Automation, Bombardier en First Data Corporation.

Die oorspronkelijke groep van 2003 komt tot 2030 driemaal per jaar samen met een mix van diehards, zoals Indaver en Philips, en nieuwe leden. Marc startte met een tweede groep in 2016 waarin KMO zaakvoerders, ondernemers en topambtenaren elkaars uitdagingen te lijf gaan. Deze tweede groep heeft een focus op de Belgische markt

Je staat voor een moeilijke keuze? Volg het voorbeeld van Philips, RealDolmen en Delhaize en leg je uitdaging voor aan een ubeon Creative Problem Solving denkgroep.  

In zo een groep krijg je verfrissende inzichten van ervaren  collega´s uit totaal andere sectoren. Je overstijgt je tunnelvisie en je keert terug naar huis met advies waarmee je meteen aan de slag kan.